مجله سبك زندگي مجله سبك زندگي .

مجله سبك زندگي

ايده‌هاي خلاقانه و جالب براي هديه ولنتاين

ايده‌هاي خلاقانه و جالب براي هديه ولنتاين
ايده‌هاي خلاقانه براي هديۀ ولنتاين مي‌تواند به اندازۀ افرادي كه قصد دارند تا آن را برگزار كنند، تنوع دارند. با اين حال، از سفارش يك پازل كه روي آن عكس دو نفرۀ آن قرار دارد، گرفته تا سفارش كوسن با طرح عكس دو نفره‌يتان و تهيۀ يك كميك استريپ از خاطرات يا نحوۀ آشناييتان، همه و همه كارهايي است كه مي‌توانيد در اين روز انجام بدهيد.

 


ولنتاين چي بپوشم؟

هميشه قرار نيست لباس‌ها در جشن ولنتاين به قصد هديه دادن تهيه شوند، بلكه براي شركت در يك قرار عاشقانه  يا جشني كه تدارك ديده‌ايد، اين كه چه چيزي بپوشيد هم اهميت زيادي دارد. از آن‎‌جا كه رنگ اصلي روز ولنتاين رنگ قرمز است، استفاده از يك يا چند المان سرخ مي‌تواند گزينۀ هوشمندانه‌اي باشد. با اين وجود، دقت داشته باشيد تا در اين مورد زياده‌روي نكنيد چراكه رنگ قرمز يك رنگ قوي است و استفادۀ بيش از حد آن بدون دقت كافي، مي‌تواند استايل شما را خراب كند.

 


ماجراي ولنتاين چيست؟

در مورد ماجراي ولنتاين و نحوۀ شكل‌گيري آن، افسانه‌هاي گوناگوني وجود دارد اما برخي در طول تاريخ پررنگ‌تر از بقيه در خاطر افراد باقي‌مانده‌اند تا راه خود را به امروز باز كنند. آنچه ما امروزه به نام روز عشق يا روز عشاق مي‌شناسيم و با گل و شكلات جشن مي‌گيريم، درحقيقت سابقه‌اي طولاني دارد و به دوران روميان باز مي‌گردد. آن‌ها در اين تاريخ، آغاز بهار را جشن مي‌گرفتند كه نماد باروري و زايش به شمار مي‌رفت. روحانيان رومي در اين زمان آيين‌هاي خاصي به جا مي‌آوردند و زوج‎‌ها را در اين زمان به يكديگر مي‌رساندند. بعدها كه مسيحيت روم را در بر گرفت، اين آيين پابرجا ماند تا كليسا براي يادآوري قديسي به نام ولنتاين، اين آيين را به همين اسم بخواند.

سپندارمذگان، روز عشق ايراني

همانطور كه احتمالا مي‌دانيد، ما ايراني‌ها هم روزي مشابه روز ولنتاين در تقويم غير رسمي خود داريم. در ايران باستان كه نام هر روز و هر ماه، معنا و مفهومي داشت، روز پنجم يا «سپندارمذ» به معناي «زمين خاكي» بود. زمين در سنن باستاني نماد عشق و باروري است و به همين دليل با مادر و زن در يك رديف قرار مي‌گيرد. به همين دليل، ايرانيان باستان روز عشق را در اين زمان جشن مي‌گرفتند و از مادران و همسرانشان تقدير به عمل مي‌آوردند.

در اين مطلب، توضيح داديم كه چطور مي‌توانيد ولنتاين 1401 را به يك جشن خاطره‌انگيز تبديل كنيد. علاوه براين‌ها، اگر عشق شما به كالاهاي فرهنگي هم علاقه دارد، حتما خريد يك كتاب يا آلبوم موسيقي را نيز در برنامه‌هايتان بگنجانيد. درحقيقت، پيشنهاد ما اين است كه كمي بيشتر هزينه كنيد و يك پك هديه ولنتاين براي عشق زندگيتان تدارك ببينيد تا هيچ‌چيز در اين شب به ياد ماندني، از قلم نيوفتد!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۰:۰۸ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

برنامه‌ريزي براي يك سورپرايز ولنتاين خاص

برنامه‌ريزي براي يك سورپرايز ولنتاين خاص

سورپرايز كردن كساني كه دوستشان داريد، براي هر مناسبتي جذابيت‌هاي خاص خودش را دارد. با اين حال اگر در سال‌هاي گذشته هر چه را كه بلد بوديد امتحان كرده‌ايد، بهتر است در ولنتاين ۲۰۲۳ ايده‌هاي تازه‌اي به كار بگيريد.

سورپرايز ولنتاين ۱۴۰۱، مثل هر ايونت ديگري نياز به برنامه‌ريزي و مقدمه‌چيني دارد. اگر عكس و فيلم‌هاي زيادي از عشق خود داريد، بد نيست كمي زمان بگذاريد و يك كليپ ويديو از بهترين خاص و رومانتيك تهيه كنيد.

يك روش ديگر اين است كه فهرستي از تمام ويژگي‌هاي خوب شخص مورد نظر تهيه كنيد و در قالب يك نامه براي او بخوانيد. اگر در منزل مشتركتان ساكن هستيد، يك ميز شام خاص همراه تزيين شمع مانند يك رستوران زيبا و لوكس بچينيد زيرا با توجه به اينكه اين روزها و در دوران كرونا بسياري از افراد از رفتن به كافه يا رستوران خودداري مي‌كنند مي تواند ايده جذابي باشد.

 

 

علاوه‌ بر اين‌، اگر عشقتان اين‌ روزها آرزوي خاصي دارد كه شما مي‌توانيد به آن جامه‌عمل بپوشانيد، برآورده كردن آن احتمالا بهترين هديه‌اي است كه مي‌توانيد به مناسبت روز ولنتاين به او بدهيد.

گل ولنتاين و باكس‌هاي گل مدرن امروزي

براي خريد ولنتاين يكي از هديه‌هاي ثابت و هميشگي، گل است؛  گل‌هاي رز سرخ و صورتي كه نشانۀ عشق هستند در اين روز بهترين انتخاب به شمار مي‌آيند. مي‌توانيد براي اين‌كه رزهايي كه خريداري كرده‌ايد جلوۀ بيشتري داشته باشد، آن‌ها را به صورت باكس گل ولنتاين تهيه كنيد يا آن‌ها را در باكس‌هاي گل مدرن امروزي سفارش بدهيد. مي‌توانيد در اين باكس‌ها هدايايي مانند شكلات و عطر را هم قرار بدهيد.

 


عروسك ولنتاين و رسم خرس‌هاي قلب به دست

اگر اهل خريد براي اين روز باشيد، حتما مي‌دانيد كه عروسك ولنتاين يكي از اجزاي ثابت اين قبيل پكيج‌ها است. خرس‌هاي تدي سال‌هاي سال به نمادي براي روز ولنتاين تبديل شده‌اند و اگر هنوز اين نوع خرس ولنتاين را به شريك زندگي خود هديه نداده‌ايد، خريد آن را حتما در برنامه‌هاي خود قرار بدهيد. البته لزومي ندارد كه هميشه بر طبق سنن گذشته عمل كنيد و مي‌توانيد عروسك‌ ديگري را همراه پكيج ولنتاين به عشق زندگيتان هديه بدهيد.

جشن ولنتاين در كنار باكس‌ هاي شكلات جذاب!

شكلات هاي معروف ولنتاين
باكس‌ ‌هاي شكلات جذاب و خوشمزه از آن دسته كادو ولنتاين هستند كه نمي‌توانيد به هيچ‌وجه از آن‌ها صرف نظر كنيد. در اين مناسبت، خريد انواع خاصي از شكلات‎‌ها طرفداران بيشتري دارد. براي مثال كيت‌كت‌ها كه با بسته‌بندي سرخ رنگشان به ديزاين جعبۀ شما هم كمك مي‌كنند و همين‌طور شكلات‌هاي اسنيكرز به همراه شكلات‌هاي قلبي. البته شكلات‌هاي نوتلا هم مي‌توانند انتخاب بسيار مناسبي باشند.

از اين موضوع هم نبايد ساده گذشت كه براي جشن ولنتاين بايد به ذائقه شخص نيز توجه كنيد. شايد عشق شما عاشق ترشيجات و لواشك هاي خوش رنگ و لعابي باشد شايد هم يك ديوانه پاستيل هاي رنگي دلربا با شكل ها و طعم هاي مختلف باشد، پس به اين نكته توجه داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۹:۴۸ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

هديه روز پدر: ۲۲ ايده فوق‌العاده براي كادو روز پدر

هديه روز پدر: ۲۲ ايده فوق‌العاده براي كادو روز پدر

هميشه نزديك روز پدر كه مي شود سر و كله‌ي اين سوال اجتناب‌ناپذير پيدا مي‌شود: “براي هديه روز پدر چي بگيرم؟” خب درست است كه پدرها سليقه هاي متفاوتي دارند اما اين مجموعه بي نظير ۲۲ ايده فوق‌العاده براي كادو و هديه روز پدر براي تمام پدرها و به عبارت بهتر آقايان در تمام سنين و با سليقه ها و روحيات مختلف كاربرد دارد.

با ما همراه باشيد و با فراگرفتن ايده هاي هديه روز پدر عشق تان را به پدر يا مرد محبوب تان نشان دهيد.

۲۲. حوله حمام يا باشگاه
گاهي اوقات پرد و مادرها خودشان را فراموش ميكنند و بهترين ها را هميشه براي فرزندشان مي خواهند. اين بار شما بهترين ها را براي پدرتان بخواهيد و يك ست حمام كلاهدار يا ساده شيك برايشان سفارش دهيد.

۲۱. كمربند لاغري

اين روزها شكم پدرهاي عزيز ما بدجوري بزرگ شده و شايد خريدن يكي از كمربندهاي لاغري انتخاب بدي نباشد تا اندكي به خودشان بيايند و وزن كم كنند!

۲۰. ساعت مچي مردانه
پشت ظاهر بسيار شيك ساعت‌هاي مردانه جديد، ويژگي‌ها و امكانات بسيار جديد پنهان شده‌است و حتما پدرتان از داشتن يكي از اين ساعت هاي شيك بسيار خوشحال شد.

۱۹. يك جفت كتاني راحت
پدرها عاشق پياده روي هاي عصرانه هستند پس داشتن يك جفت كتاني شيك و راحت حتما برايشان خوشحال كننده است.

‌۱۸.  جاي كارت چرمي
همه پدرها گنجينه بزرگي از انواع و اقسام كارتهاي اعتباري و كارت ويزيت و … هستند بنابراين هديه دادن يكي از اين جاكارتي هاي شيك چرمي انتخاب مناسبي است.

۱۷. جوراب مردانه مناسب فصل
داشتن مجموعه اي از جورابهاي نخي و خوشرنگ براي هر مردي خوشايند است. مخصوصا اينكه هر روز صبح مجبور نيست دنبال لنگه جورابش بگردد و سريعا يك جفت جوراب تميز و نو به پا مي‌كند.

۱۶. عينك آفتابي
در آستانه فصل گرما قرار داريم و داشتن يك عينك آفتابي با يووي مناسب براي هر پدري لازم است. پس اين ايده هديه روز پدر مي تواند واقعا كاربردي باشد.

۱۵. ست كيف و كمربند و جاسوييچي
اين روزها پكيج هاي واقعا جذابي از ست كيف و كمربند و جاسوئيچي در بازار است كه بسياري از نياز پدران را در يك جعبه پاسخ مي‌دهد.

۱۴. هندفري بلوتوثي
پدرها معمولا از صحبت كردن با تلفن هنگام رانندگي و راه رفتن اجتناب مي‌كنند و اين هندزفري بلوتوثي مي‌تواند به آنها كمك كند كه راحت و بدون دردسر در هر زماني با تلفن صحبت كنند يا هنگام پياده روي موسيقي مورد علاقه شان را گوشش كنند.

۱۳. پيراهن مردانه
لباس نو و جديد هميشه خوب است. و چه هديه اي بهتر از يك پيراهن مردانه شيك و خوش پارچه كه پدرتان بر تن كند و هميشه به ياد شما باشد.

۱۲. زير پيراهني ركابي و آستين دار
شايد باورتان نشود ولي خيلي وقتها خريدن زير پراهني هاي جديد چه آستين دار و چه ركابي واقعا خوشحال كننده و كاربردي است.

۱۱. كيف پول
داشتن يك كيف پول خوب به اندازه‌ي داشتن يك ساعت خوب مهم است. اين قطعا هديه‌ي محبوب روز پدر است.

۱۰. گوشي هوشمند
البته كه امروزه گوشي هاي هوشمند در زندگي اكثر ما نفوذ كرده اند اما هنوز هم هستند پدراني كه گوشي هاي خوب و راحت و كاربردي هوشمند ندارند. به فكر خريد يكي از انواع اين گوشي ها برايشان باشيد.

۹. بهترين ماگ براي بهترين پدر دنيا
ماگ يك هديه‌ي خلاقانه‌ي ديگر براي روز پدر است.

۸.دمپايي مردانه طبي
خريدن يك جفت دمپايي طبي راحت كه شكل و ظاهر شيك و خوبي هم دارد و با ارگونومي پا طراحي شده است واقعا انتخاب خوبي است.

۷. ادكلن
مثلا مي‌توانيد ادكلن كلاسيك بربري را بگيريد. بوي آن به قدري خوب است كه همه‌ي پدرها آن را دوست خواهند داشت. اين ادكلن تركيبي بي‌نظير از عصاره‌هاي نعناع، لوندر، چوب صندل، سدر و عنبر است.

۶. ست اصلاح
هر چيزي كه پدرتان براي اصلاح لازم دارد در ست اصلاح صورت وجود دارد كه براي مناسبت‌هاي مثل روز پدر طراحي شده‌است.

۵. ملزومات مورد نياز ماشين
مي توانيد يك مجموعه از وسايل مورد نياز در ماشين راتهيه كنيد و به پدرتان هديه دهيد. مثلا صندلي هاي جمع و جور سفري، جعبه كمك هاي اوليه، جاي سي دي موسيقي و … همه مي‌توانند انتخاب هاي خوب و مقرون به صرفه اي باشند.

۴. ابزار چند منظوره
در قله‌ي مردانگي فقط چند چيز هست كه باعث مي‌شود پدرتان احساس كند پادشاه جهان است. يكي از چيزها ابزارآلات است… ابزارهاي زياد. و اين ابزار چند منظوره قطعا همان چيزي است كه دنبالش مي‌گرديد.

۳. دستمال مرطوب ويژه خودرو و بوگير خودرو

اگر پدر شما ماشين دارد احتمالا هميشه سعي مي‌كند آن را تميز نگه دارد، بنابراين اگر براي هديه‌ي روز پدر دستمال مرطوب و محافظ مخصوص ماشين بخريد، هديه‌اي كاربردي خواهدبود.

۲.ست لوازم بهداشتي و پيرايش مردانه
اين هديه از آن دست هديه هايي است كه خيلي مورد استفاده آقايان است مخصوصا اگر از يك برند خوب مثل نيوا يا آديداس باشد. هميشه نبايد هديه شما سالهاي سال باقي بماند. همين كه طرف مقابل تان از هديه اي كه گرفته احساس رضايت كند و تا مدت زماني هرچند كوتاه از آن استفاده كند باعث خوشحالي است.

۱. بليط سفر به يكي از شهرهاي ايران
فكرش را بكنيد يك بليط سفر به شهري كه پدرتان هميشه دوست داشته به آنجا برود. مثلا مشهد يا كيش . يا شهر گل و بليل شيراز. فرقي نميكند كجا باشد مهم اين است كه سفر باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۸:۴۸ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

راهنماي خريد هديه روز پدر

راهنماي خريد هديه روز پدر
در آستانه ميلاد حضرت علي عليه السلام
اين هديه هاي كوچك و بزرگ، تنها قسمتي از هدايايي هستند كه مي توان براي تقديم به پدران گرامي در نظر گرفت و تنها پيشنهادهايي هستند براي تسهيل خريد هديه روز پدر …

۱۵ ارديبهشت ماه ، شامگاه ولادت برترين مخلوقات خداوند و جانشين به حق آخرين فرستاده خداوند، حضرت اميرالمومنين (ع) به روز پدر نامگذاري شده است. به مناسبت اين سنت حسنه پيشنهادات متنوعي را براي خريد هديه روز پدر در اختيار شما عزيزان قرار مي دهيم.
ليست هديه روز مرد يا هديه روز پدر

انواع پوشاك شامل:

كت و شلوار

پيراهن

شلوار

شلوارك

كيف و كفش

لباس زمستانه شامل:

هودي

سويشرت

پليور

كت و كاپشن

پالتو

تيشرت

پولوشرت

انواع اكسسوري شامل:

ساعت

كلاه

شال گردن

دستكش

انواع بدليجات شامل:

دستبند

گردنبند

انگشتر

و...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۹:۳۳ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)

ايده هديه روز پدر

خريد لباس براي هديه روز پدر، يك انتخاب هميشه عالي!

پدرها هميشه به فكر همسر و فرزندانشان هستند و در موارد زيادي، از خواسته‌هاي خودشان مي‌گذرند تا خانواده همچنان در رفاه باقي بماند. به همين دليل، خريد لباس براي روز پدر با اينكه يك گزينۀ خلاقانه نيست، اما مي‌تواند او را خوشحال كند و برخي از نيازهايش را كه احتمالا ناديده گرفته است، برآورده نمايد. انتخاب يك پيراهن هميشه يك انتخاب عالي است، اما مي‌توانيد كمي دقيق‌ شويد تا بفهميد او اين روزها به چه لباسي بيشتر نياز دارد. با توجه به اين موضوع كه روز پدر سال ۱۴۰۱ در ميانه زمستان قرار گرفته است، پيشنهاد مي كنيم براي انتخاب بهترين لباس براي عزيزانتان نوشتار “رنگ هاي مناسب لباس در زمستان” را حتما مطالعه فرماييد. انتخاب لباس بسيار مبتني بر سليقه است، اما مطالعه اين نوشتارها شما را در خريدي بهتر و مطمئن تر راهنمايي مي كند.

 


 

عطر و ادكلن، مخصوص آقايان خوش‌استايل!
 

 

اگر پدر يا همسر شما از آن دسته مرداني است كه به ادكلن علاقه دارد، با خريد عطري كه با سليقۀ او هم‌خواني داشته باشد، دقيقا به هدف زده‌ايد! درحقيقت، خريد عطر به عنوان هديه روز پدر در ايران سال ۱۴۰۱ يك انتخاب محبوب به حساب مي‌آيد و با وجود آنكه خلاقانه نيست، اما آن‌قدر جذابيت دارد كه او را شگفت‌زده كند. پس عطر يا ادكلن را به عنوان هديه روز مرد در خاطر داشته باشيد.اگر براي خريد عطر يا ادكلن كمي شك داريد و نمي دانيد بايد از چه برندي چه رايحه اي را تهيه كنيد، پيشنهاد مي كنيم تا نوشتار “قانون هاي خريد عطر و ادكلن مناسب فصل زمستان” را مطالعه كنيد تا راحت تر هديه اي مناسب را براي پدر يا همسرتان تهيه كنيد.

 


 

ساعت، هديه‌اي زيبا و لوكس براي آقايان
 

 

بسياري از مردان هستند كه ساعت مچي برايشان بهترين هديه مي تواند باشد. “معرفي انواع ساعت مردانه شيك با قيمت مناسب” مي تواند شما را براي خريدي متناسب با سليقه پدر و همسرتان كمك و راهنمايي كند.  نكته‌اي كه بايد به غير از قيمت به آن توجه داشته باشيد، اين است كه مخاطب مورد نظر شما به چه نوع ساعتي علاقه دارد؛ كلاسيك يا ديجيتال، هوشمند يا شايد هم يك گام‌شمار ساده؟!

 


 

اكسسوري، مكملي مهم براي استايل آقايان!
 

 

اكسسوري‌ها، بخش جدايي‌‎ناپذير از استايل هر مرد خوش‌پوشي به حساب مي‌آيد و براي كادو روز پدر هم مناسب است. انواع عينك‌ آفتابي، كراوات، پاپيون و كيف پول، همگي گزينه‌هاي مناسبي هستند كه مي‌توانيد در چنين مناسبتي به پدر يا همسر خود هديه بدهيد. علاوه بر اين، در دورۀ كرونا يك وسيلۀ ديگر هم به اين نوع اكسسوري اضافه شده است: ماسك‌ها.

خريد ماسك‌هايي براي استايل‌هاي مختلف فرد مورد نظرتان مي‌تواند يك هديۀ خلاقانه و جالب در كنار پك هديۀ اصلي او باشد. البته در كنار اين موارد، مثل هميشه مي‌توان كيف يا كفش را هم در نظر داشت. كافي است سايز كفش پدرتان را بدانيد تا بتوانيد به سادگي از فروشگاه‌هاي اينترنتي خريد كنيد. خريد از اين نوع فروشگاه‌ها مانند باني‌مد، از مزيت بازگشت يا تعويض كالا برخوردار است كه كمك مي‌كند تا در صورت سايز نبودن كفش، بتوانيد به راحتي آن را تعويض كنيد.

هديه روز پدر، مخصوص آقايان ورزشكار

اگر پدر يا مرد زندگي شما از آن دسته افرادي است كه اهل ورزش هستند، يكي از بهترين هديه‌ها براي آن‌ها مي‌تواند لباس ورزشي يا لوازم مناسب براي ورزش باشد. 

 


 

گوشي، پاور بانك و لوازم الكترونيكي، هداياي كاربردي
 

 

اگر فرد مورد نظرتان به لوازم الكترونيكي علاقۀ زيادي دارد و دست شما هم براي تهيۀ يك هديۀ گران‌قيمت باز است، خريد گوشي به عنوان هديه روز مرد مي‌تواند بهترين انتخاب باشد. اگر هم قصد داريد تا كمتر هزينه كنيد و از اين‌كه هميشه تلفن همراه پدرتان خاموش است نگران هستيد، مي‎‌توانيد امسال به او پاور بانك هديه بدهيد تا هميشه در دسترس باشد.

هديه روز پدر مختص آقايان متفكر!

بعضي آقايان ترجيح مي‌دهند بعد از پايان روز كاري، گوشه‌اي بنشينند و درحالي‌كه به يك قطعۀ كلاسيك گوش سپرده‌اند، كتاب مورد علاقه‌شان را بخوانند. براي اين افراد، هيچ كادويي بهتر از يك اثر از هنرمند يا نويسندۀ محبوبشان نيست؛ كافي است كمي دقت كنيد يا علايقش را به‌درستي متوجه شويد.

مردان ‌اهل فن و ابزارآلات مختلف براي هديه!

درست فكر مي‌كنيد؛ چنين كادويي در نظر خانم‌ها كمي زمخت به نظر مي‌رسد، اما واقعيت اين است كه اگر فرد مورد نظر شما به كارهاي فني علاقه دارد هيچ‌چيز به اندازۀ كادو گرفتن مثلا يك آچار جديد او را خوشحال نمي‌كند!

درواقع، بهتر است براي خريد كادو روز مرد كمي مردانه فكر كنيد!

هديه دست ساز براي روز پدر

گاهي لازم نيست براي به دست آوردن قلب پدرها هزينۀ زيادي كرد، بلكه يك هديه دست ساز براي روز پدر هم مي‌تواند او را بسيار خوشحال كند. ساختن يك جاقلمي، زيرليواني كاربردي براي محل كار، قابي كه يك عكس خانوادگي را در بر گرفته و وسايلي از اين قبيل مي‌تواند يك هديۀ بي‌نظير براي يك پدر باشند.

 

با تمام اين اوصاف، اگر پدر يا همسرتان چندان علاقه‌اي به هديه‌هاي اينچنيني ندارند، استفاده از كارت‌ هديۀ نيز يك گزينۀ ساده و راحت است و شما با تهيه اين محصول‌، به فرد مورد نظرتان حق انتخاب كامل را هديه مي‌كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۱:۵۶ توسط:محمد موضوع: نظرات (0)